دانستنی های سرطان

بی‌خوابی مشکلی شایع در مبتلایان به سرطان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مبتلایان به سرطان به علائم بی‌خوابی و اختلالات خواب دچار می‌شوند.

رمزگشایی رابطه بین وزن بالا و سرطان لوزالمعده

طبق نتایج مطالعه جدید، افراد زیر 50 سال که دارای اضافه وزن هستند با احتمال بالا ابتلا به سرطان لوزالمعده (پانکراس) روبرو هستند.

ارتباط ناباروری با خطر ابتلا به سرطان در زنان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنان نابارور حدود یک پنجم بیشتر احتمال دارد در دوران میانسالی به سرطان مبتلا شوند.

تاثیر شفقت با خود بر تصویر بدنی زنان مبتلا به سرطان پستان

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد درمان متمرکز بر شفقت می‌تواند بر تصویر بدنی و رضایت زناشویی زنان مبتلا به سرطان پستان اثرگذار باشد.

گام محققان برای تشخیص تومورهای کوچک در مراحل اولیه

محققان دانشگاه ام‌آی‌تی موفق به توسعه یک سیستم تصویربرداری شده‌اند که می‌تواند به تشخیص تومورهای کوچک منجر شود.

مصرف گوجه فرنگی به مقابله با سرطان کبد کمک می کند

مطالعات نشان می دهد گوجه فرنگی می تواند به کاهش ابتلا به بیماری کبد چرب، التهاب و سرطان کبد کمک کند.

تغذیه مناسب، پادزهری برای سرطان

طبق گفته متخصصان سلامت بیش از یک سوم مرگ‌ومیرهای مرتبط با سرطان ناشی از تغذیه ناسالم است.

توقف رشد تومور سرطان روده بزرگ با ورزش

پژوهشگران در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند ورزش کردن می‌تواند به طور قابل توجهی سبب کاهش رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ شود

سلامت مردان در مرز هشدار/ عوارض رژیم غذایی ناسالم

اضافه وزن و چاقی از عوامل مهم تعیین کننده سلامت هستند و به تغییرات منفی متابولیک مانند افزایش فشارخون، افزایش کلسترول خون و افزایش مقاومت در برابر انسولین منجر می شود. این عوامل، خطر بیماری های عروق قلب، سکته مغزی، دیابت و بسیاری از انواع سرطان را افزایش می دهند.

دنباله مطلب »

هشدارهای خاموش ابتلا به انواع سرطان ها را جدی بگیرید!

سرطان مسئول یک چهارم تمام مرگ و میرها در کشوری مثل بریتانیا است. بسیاری از علائم اولیه سرطان ممکن است مبهم و غیر اختصاصی باشد. این است که مردم نیاز به آگاهی از این علائم و گزارش آنها به پزشک دارند.

سرطان طی 10 سال آینده در ایران بیش از 2 برابر خواهد شد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان طی 10 سال آینده در دنیا 69 درصد رشد می کند و در کشورمان هم در این مدت شاهد رشد 115 درصدی خواهیم بود به این معنی که در این مدت شاهد رشد بیش از 2 برابری سرطان در ایران…

تمام درمانهای خانگی برای خشکی دهان

درمان سرطان، هورمون درمانی، برخی داروهای ضد افسردگی، حتی برخی از داروهای او تی سی یا بدون نسخه مانند آنتی هیستامین ها، و ضد احتقان ها می توانند منجر به خشکی دهان شوند.

دسته بندی ها